Περιπτώσεις spoofing αριθμών κλήσεων στην Ελλάδα! Τι είναι

smartphones-2-1068x668

Το spoofing είναι μια διαδικασία κατά την οποία εμφανίζεται να έχουμε καλέσει κάποιον χωρίς εμείς οι ίδιοι να έχουμε προβεί στην κλήση αυτή. Πριν από λίγες ημέρες συγκεκριμένα, μας κάλεσε ένα νούμερο στον Cosmote αριθμό μας και μας ρώτησε τον λόγο τον οποίο τον καλέσαμε. Εξηγήσαμε ότι δεν τον έχουμε καλέσει ποτέ και το άλλο άτομο έκλεισε το τηλέφωνο με ένα καλά εντάξει.

Η εν λόγω περίπτωση μας έκανε να θέλουμε να κάνουμε μια σύντομη αναφορά στο spoofing αριθμών κλήσεων. Όταν το spoofing τηλεφωνικών αριθμών έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του, απαιτούσε τηλεφωνικό εξοπλισμό ο οποίος ήταν ιδιαίτερα ακριβός, πλέον όμως έχει γίνει εφικτό σχεδόν για τον οποιοδήποτε να προβεί σε spoofing και ένας από τους ευρέως ως προς τη χρήση τρόπους είναι μέσω VoIP.

Υπάρχουν πλήθος αναφορών σε ελληνικά sites ότι πολλοί χρήστες έχουν έλθει αντιμέτωποι με κάτι τέτοιο. Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς γράψε στα σχόλια.

Συμβουλές για το πως μπορούμε να προστατευθούμε από μία επίθεση Spoofing:

  1. Δεν κοινοποιούμε ποτέ προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς, τραπεζικά στοιχεία, ή κωδικούς πρόσβασης, μέσω τηλεφώνου, e-mailή οπουδήποτε στο διαδίκτυο.
  2. Δεν αποθηκεύουμε ποτέ τους κωδικούς μας στον φυλλομετρητή (browser) που χρησιμοποιούμε.
  3. Αλλάζουμε τους κωδικούς μας σε όλες τις ιστοσελίδες και πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε, ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Χρησιμοποιούμε πολύπλοκους κωδικούς, διαφορετικούς σε κάθε ιστοσελίδα ή λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορούμε να αποθηκεύουμε τους κωδικούς μας χρησιμοποιώντας έναν διαχειριστική κωδικών πρόσβασης (passwordmanager). Εάν δεν μας διευκολύνει αυτό, χρησιμοποιούμε τον παραδοσιακό τρόπο γράφοντάς τους σε ένα χαρτί.
  4. Κάθε φορά που θα λαμβάνουμε ένα e-mail, ελέγχουμε πολύ προσεκτικά τη διεύθυνση emailτου αποστολέα για τυχόν αναγραμματισμούς (ένα γράμμα μπορεί να κάνει την διαφορά), πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε ενέργεια. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε, επίσης, φίλτρα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, για να αποτραπεί η αποστολή τυχόν κακόβουλων e-mailsστα εισερχόμενα. Δεν ανοίγουμε συνδέσμους και δεν κατεβάζουμε συνημμένα αρχεία από άγνωστους αποστολείς.
  5. Ενημερώνουμε τακτικά τις ηλεκτρονικές φορητές και μη συσκευές μας με το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα, καθώς και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούμε.
  6. Μπορούμε να εγκαταστήσουμε ένα έγκριτο InternetSecurity, με απλά λόγια ένα πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλα λογισμικά.
  7. Ενεργοποιούμε τον έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA– TwoFactor Authentication) σε οποιαδήποτε πλατφόρμα είναι εφικτό για να έχουμε μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.
  8. Συνδεόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιστοσελίδες, e-mail, μέσω του προγράμματος περιήγησης που χρησιμοποιούμε ή της επίσημης εφαρμογής, ποτέ από προγράμματα που δεν γνωρίζουμε.
  9. Καλό θα είναι να επισκεπτόμαστε ιστοσελίδες με διευθύνσεις URL που ξεκινούν με httpsκαι όχι http.
  10. Δεν συνδεόμαστε σεδωρεάν δίκτυα (Free Wi-Fi) και κυρίως δεν πληκτρολογούμε κωδικούς ή προσωπικές πληροφορίες, εάν συνδεθούμε σε ένα δωρεάν δίκτυο. Καλύτερα να χρησιμοποιήσουμε τα δεδομένα που έχουμε στην συσκευή μας.

Πηγη:techmaniacs.gr

revolut-bank (1)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *